نشست وزیر زراعت با مسوولان پروژه‌ی زون‌بندی زراعتی

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۳:۵۴
نشست وزیر زراعت با مسوولان پروژه‌ی زون‌بندی زراعتی

۱۰ جدی ۱۳۹۹
مسوولان پروژه‌ی زون‌بندی‌های زراعتی در نشستی با داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت،‌ آبیاری و مالداری درباره کارکردهای‌شان به وزیر زراعت معلومات دادند.
پروژه‌ی زون‌بندی زراعتی تحت چتر ریاست احصاییه وزارت زراعت فعالیت می‌کند و تطبیق‌کننده‌ی آن سازمان خوراکه و زراعت ملل متحد «FAO» است. حمایت‌کننده‌ی مالی این پروژه اتحادیه اروپا می‌باشد. این پروژه در ۲۰۱۷ آغاز شده و تا آگست ۲۰۲۱ مرحله‌ی اول آن ادامه می‌یابد.
در نشست مسوولان این پروژه با داکتر انوارالحق احدی، از سوی مسوولان این پروژه درباره کارکرد آن به وزیر زراعت معلومات داده شد.
اسحاق صافی مدیر این پروژه درباره‌ی کارکردها، پلان‌ها، دست‌آوردها و برنامه‌های آینده این پروژه به وزیر زراعت معلومات داد.
آقای صافی گفت پروژه‌ی زون‌بندی زراعتی، در چندین بخش، شامل زون‌بندی زراعتی، ارتقای ظرفیت، ایجاد سناریوهای زراعتی و نظارت و ارزیابی از نباتات (از شروع کشت تا برداشت) کار و فعالیتش را تنظیم کرده است.
او گفت که تا این دم کارهایی که از سوی این پروژه شده، تهیه و چاپ اطلس زون‌بندی زراعتی و اجرای فعالیت‌های بنیادین در بخش ارتقای ظرفیت است.
پس از آن در این نشست، داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، ضمن ابراز تشکر از کارکردهای این پروژه، نظریات و راهنمایی‌هایش را به منظور بهبود کار این پروژه به مسوولان آن ارایه کرد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۸:۲۰
Background image

پلان تطبیق ۱۷ فعالیت در بخش زراعت، آبیاری و باغداری با معین زراعت و مالداری شریک شد

مسوولان موسسه اکشن اید  پلان راه‌اندازی ۱۷ فعالیت در سکتور زراعت، آبیاری و باغداری را با مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت شریک نمودند که قرار است در ولایت‌های لغمان. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۳
Background image

برای ۸۰ مالدار در ولسوالی قره باغ ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به‌همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۸۰ خانم بیوه مالدار خوراکه حیوانی توزیع نموده است.
برای هر خانم مالدار، ۱۰۰. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۲
Background image

برای ۵۲ تَن مالدار در ولسوالی شکردره ولایت کابل وسایل مالداری توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۵۲ تَن مالدار وسایل مالداری توزیع نموده است.
سطل‌های جمع‌آوری شیر و کارت‌های ادویه. . .

BACK TO NEWS