نخستین مسلخ معیاری و مدرن حیوانات در هرات به بهره‌برداری سپرده شد

mail-admin
چهارشنبه ۱۴۰۰/۳/۱۲ - ۱۵:۳۱
نخستین مسلخ معیاری و مدرن حیوانات در هرات به بهره‌برداری سپرده شد

۱۲ جوزای ۱۴۰۰
نخستین کشتارگاه مدرن و معیاری حیوانات یا مسلخ، توسط حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و سید وحید قتالی والی هرات، در این ولایت به بهره‌برداری سپرده شد.
حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت در مراسم بهره‌برداری این مسلخ گفت: «مسلخ ولایت هرات با هزینه شش میلیون دالر امریکایی از کمک‌های مالی بانک انکشاف آسیایی به صورت معیاری به مساحت ۲۵ جریب زمین ساخته شده است.»
آقای غفوری گفت که این مسلخ در هر شیفت کاری، ظرفیت ذبح و پروسس صد راس گاو و پنج‌صد راس بُز و گوسفند را دارد.
مسلخ هرات با تکنالوژی پیشرفته تجهیز شده و دارای بخش‌های مختلف از جمله کشتارگاه، لابراتور، سردخانه، موترهای یخچالی برای انتقال گوشت، مرکز بسته‌بندی و مدیریت درست محصولات حیوانی است.
ساخت چنین مسلخ‌هایی به ایجاد فرصت‌های شغلی، مصون‌سازی قصابی‌ها، حفظ محیط‌زیست و تامین مصونیت غذایی کمک کرده و باعث ارزش‌افزایی به محصولات گوشتی می‌شود.
هرات یکی از ولایت‌های مهم زراعتی کشور به شمار می‌رود و در بخش‌های تولید انواع محصولات زراعتی و مالداری جایگاه خوبی دارد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۰:۴۵
Background image

د دیدار معین مالی و اداری وزارت زراعت با رییس و کارمندان ریاست زراعت ولایت کندز

ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت با مولوی امان الله حسن رییس زراعت و کارمندان این ریاست دیدن نموده و پیرامون عشر و زکات، حفظ منابع طبیعی، خریداری و ذخیره سازی. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۰:۲۸
Background image

معین مالی و اداری وزارت زراعت به ولایت کندز سفر کرد 

ملا آغاجان آخند « حاجی  سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به ولایت کندز سفر نموده با ملا نثار احمد نصرت والی ولایت کندز و مقامات محلی این ولایت دیدار کرد.
هدف از سفر. . .

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۶:۲۱
Background image

جلسه بودجه معینیت زراعت و مالداری دایر شد 

۱۰ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
جلسه بودجه در معینیت زراعت و مالداری وزارت زراعت تحت رهبری مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری و با حضور روساء تحت اثر معینیت برگزار شد. 
در این مجلس معین زراعت. . .

BACK TO NEWS