فابریکه تولیدی «امید بهار» از اتحادیه لبنیات شرق شیر خریداری می‌کند

content_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۹/۲۶ - ۱۴:۳
 فابریکه تولیدی «امید بهار» از اتحادیه لبنیات شرق شیر خریداری می‌کند

۲۶قوس ۱۳۹۸
بر اساس قراردادی که به همکاری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری میان فابریکه پروسس میوه‌جات «امید بهار» و اتحادیه «لبنیات شرق» به امضا رسیده، قرار است این فابریکه تمام شیری که توسط این اتحادیه تولید و آماده می‌شود را خریداری کند.
این قرارداد روز دوشنبه، در مقر وزارت زراعت و در حضور نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری میان مصطفی صادق رییس فابریکه‌ی پروسس میوه‌جات امید بهار و محمدحسن رییس اتحادیه لبنیات شرق، در مقر وزارت به امضا رسید. بر مبنای این قرارداد، اتحادیه لبنیات شرق که مرکز آن در ولایت ننگرهار است، باید هر روز بیش‌تر از چهار هزار لیتر شیر تازه‌ی گاو را به فابریکه یاد شده تحویل بدهد.
نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، در مراسم امضای این قرارداد، از اقدام فابریکه پروسس میوه‌جات امید بهار برای خریداری شیر تازه از اتحادیه لبنیات شرق استقبال کرد و گفت که افغانستان برای تولید میلیون‌ها لیتر شیر تازه ظرفیت دارد. آقای درانی افزود که این فابریکه با دیگر اتحادیه‌های تولیدی شیر تازه وصل خواهد شد. به گفته‌ی وزیر زراعت، به هر اندازه‌ای که فابریکه پروسس امید بهار ظرفیت و توانایی داشته باشد، به همان مقدار شیر تازه تولید و آماده می‌شود.
وزیر زراعت هم‌چنین گفت که آغاز روند پروسس شیر، به رشد مالداری و اقتصاد خانواده‌ها کمک کرده و از واردات لبنیات به کشور جلوگیری می‌کند.
در همین حال، مصطفی صادق رییس فابریکه پروسس میوه‌جات امید بهار، می‌گوید که این فابریکه ظرفیت پروسس ۳۰۰ هزار لیتر شیر را در روز دارد. به گفته‌ی او، این فابریکه قادر است تا لبنیات دیگری از قبیل قیماق، پنیر، چکه، قیماق عسلی، دوغ ذایقه‌دار و قروت نیز کند.
آقای صادق افزود که فابریکه پروسس میوه‌جات امید بهار به تازه‌گی به تولید و پروسس شیر قیماق‌دار آغاز کرده است. به گفته‌ی او، این فابریکه شیر را به نام «ملی» به صورت خالص و به شکل «UHT» پروسس می‌کند.
هم‌چنین محمدحسن رییس اتحادیه لبنیات شرق نیز گفت که این اتحادیه در حال حاضر قادر است روزانه شش هزار لیتر شیر تازه جمع‌آوری کند. او افزود که امضای این قرارداد به رشد اقتصاد خانواده‌ها و مالداران کمک می‌کند. محمدحسن از وزارت زراعت، آبیاری و مالداری نیز به خاطر زمینه‌سازی امضای این قرارداد ابراز تشکر کرد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS