طرح سرمایه‌گذاری ۱ میلیاردو ۵۰ میلیون افغانی در بخش ترویج درخت پالم ارزیابی شد

mail-admin
یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۶ - ۹:۵۳
طرح سرمایه‌گذاری ۱ میلیاردو ۵۰ میلیون افغانی در بخش ترویج درخت پالم ارزیابی شد

جلسه تخنیکی در ریاست عمومی منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور بررسی طرح سرمایه گذاری مبلغ  یک میلیارد و ۵۰ میلیون افغانی شرکت فجر میهن در بخش ترویج درخت پالم برگزار شد.
در این جلسه پیرامون طرح اراییه شده از سوی شرکت فجر میهن به گونه همه جانبه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و از سوی متخصصین وزارت زراعت جوانب تخنیکی طرح متذکره اراییه شد.
درخت پالم با نام دیگر درخت بادبزنی است که جلوه ی بسیار زیبا و جذابی به فضای سبز می بخشد و برگ های آن به عنوان برگ تزئینی در گل آرایی مورد استفاده قرار می گیرد. 
شرکت متذکره می خواهد که به منظور تولید روغن نباتی از درخت پالم بالای این ترویج این درخت سرمایه گذاری نماید.
این جلسه به اساس جلسه‌ای که در کمیسون سرمایه گذاری معاونیت اقتصادی ریاست الوزار امارت اسلامی افغانستان برگزار شده بود که در آن شرکت فجر میهن طرح خود را مبنی بر سرمایه گذاری یک میلیارد ۵۰ میلیون افغانی بالای درختی به نام پالم اراییه کرد که براساس آن موضوع به حشمت الله شهرانی نماینده  این وزارت در کمیسون سرمایه گذاری معاونیت اقتصادی ریاست الوزارا  راجع و جلسه تخنیکی در وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دایر شد.
این جلسه با حضور  مولوی عبدالاحد خلیل رئیس عمومی منابع طبیعی، محمد امان امانیار رئیس تنظیم جنگلات، سید خالد صاحب زاده رئیس تنظیم علفچرها، حمید الله احمدزی رئیس خاک شناسی، حشمت الله شهرانی مشاور مقام وزارت و نماینده وزارت زراعت در کمیسیون سرمایه گذاری معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا، عبدالقادر مراد رئیس شرکت فجر میهن  و شماری از کارمندان ریاست‌های مختلف وزارت زراعت برگزار شده بود.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS