سفر وزیر زراعت به ولایت بلخ: ۱۴۵ کشمش‌خانه به بهره‌برداری سپرده شد

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۳ - ۱۶:۳۳
بلخ ته دکرنې وزير سفر: ۱۴۵مميزخونې ګټې اخيستنې ته وسپارل شول

۳ جدی ۱۳۹۹
داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در ادامه سفرش به ولایت بلخ، در کنار افتتاح برخی از پروژه‌های دیگر زراعتی، ۱۴۵ کشمش‌خانه را در ولایت بلخ به بهره‌برداری سپرد.
این کشمش‌خانه‌ها در ولسوالی‌های نهرشاهی، دهدادی، شولگره، مارمل، چهاربولک، چمتال، دولت‌آباد، کشنده، بلخ، ‌کلدار و شورتپه ساخته شده است. هر یک از این کشمش‌خانه‌ها ظرفیت تبدیل ۱۰ تن انگور را به کشمش در یک نوبت دارند.
هزینه‌ی مجموعی ساخت ۱۴۵ کشمش‌خانه‌ی یادشده ۶۰ میلیون و هشت هزار و ۲۵۰ افغانی می‌شود.
این کشمش‌خانه‌ها برای باغداران ساخته شده و وزارت زراعت ۹۰ درصد هزینه‌ی آن را پرداخته است. مستفیدشونده‌گان تنها ۱۰ درصد هزینه را متقبل شده‌اند.
هدف از ساخت این کشمش‌خانه‌ها، زمینه‌سازی برای رشد اقتصاد باغداران و جلوگیری از فاسد شدن و یا فروش انگور به بهای اندک است.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۰
Background image

 سفر معین مالی و اداری وزارت زراعت به ولایت پروان

ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در رائس یک هیئت متشکل از روئسا و متخصصین وزارت زراعت به منظور بررسی وضعیت کلی زراعت و مالداری و حل مشکلات. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۵:۴
Background image

جلسه هیئت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین در ولایت کندز برگزار شد

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
جلسه هیئت تخنیکی  جلوگیری از غصب و استرداد زمین های غصب شده در ولایت کندز تحت ریاست مولوی امان ‌الله حسن رئیس هیئت تخنیکی و با اشتراک اعضای هیئت دایر گردید.
در این. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۴:۵۱
Background image

سروی زمین‌های زراعتی قریه زمان کور بالا و ملکان ولایت پنجشیر جهت زهکشی

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری زمین‌های قریه زمانکوربالا و ملکان ولایت پنجشیر را جهت شناسایی ساحاتی که نیاز به زهکشی دارد سروی نمودند.
به اساس عرایض مردم زمان. . .

BACK TO NEWS