سفر وزیر زراعت به بامیان

mail-admin
پنجشنبه ۱۳۹۸/۵/۳ - ۱۰:۳۶
بامیان

فصل نو برای زراعت بامیان رقم می‌خورد
نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، در ادامه‌ی سفرهایش به ولایات، این بار به ولایت بامیان رفت.
وزیر زراعت صبح امروز پنج‌شنبه، با رسیدن به بامیان، با محمدظاهر زهیر والی بامیان دیدار کرد.
آقای زهیر در این دیدار از افزایش توجه وزارت زراعت به این ولایت قدردانی و از وزیر زراعت برای رهبری این توجهات، سپاس‌گزاری کرد.
در همین حال، نصیراحمد درانی در این دیدار گفت که امسال بودجه وزارت زراعت به بامیان تقریباً دوبرابر شده است (۲۲۰ میلیون افغانی بود که امسال ۴۲۰ میلیون افغانی شده است) و هم‌چنان توجهات ویژه به این ولایت صورت گرفته است. 

سفر وزیر به بامیان


وزیر زراعت گفت که افتتاح پروژه‌ی سکتوری انکشاف زنجیره‌ی ارزش باغداری، راه‌اندازی پروژه‌ی مصونیت غذایی، برنامه‌ریزی و عمل برای رشد اولین پارک ملی افغانستان (بند امیر)، ایجاد یک هزار فارم مرغداری خانه‌گی به بانوان این ولایت، از برنامه‌های جدیدی است که آنان در این سفر کلید خواهند زد.
بامیان که به سبد کچالوی افغانستان مشهور است، همواره از شمار ولایت‌های محروم بود. اما حالا با افزایش دوبرابری بودجه‌ی بخش زراعت و نیز بیش‌تر شدن فعالیت پروژه‌های زراعتی وزارت زراعت به این ولایت، در محراق کار و پیکار برای رشد زراعت قرار دارد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS