سرپرست وزارت زراعت کانال آبیاری چالستان و غیزان را در هرات به بهره‌برداری سپرد

content_admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۷/۱۳ - ۱۳:۲۲
سرپرست وزارت زراعت کانال آبیاری چالستان و غیزان را در هرات به بهره‌برداری سپرد
یک‌شنبه ۱۳ میزان ۱۳۹۹
داکتر انوارالحق احدی نامزدوزیر و سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در نخستین سفر کاری‌اش به عنوان متصدی این وزارت، کانال آبیاری «چالستان و غیزان» واقع در روستای قلعه‌ی شربت ولسوالی کرخ ولایت هرات را به بهره‌برداری سپرد.
این کانال به هزینه‌ی مجموعی ۱۲ میلیون افغانی، توسط برنامه‌ی حمایت از اولویت ملی دوم وزارت زراعت، با طول ۲.۲۷۳ کیلومتر به صورت پخته ساخته شده است و بیش از یک هزار و ۱۰۰ جریب زمین زراعتی را آبیاری می‌کند.
کانال یادشده در کاهش ۲۰ درصد ضایعات آب و افزایش ۲۰ درصدی حاصلات زراعتی برای حدود ۵۰۰ خانواده‌ی زراعت‌پیشه، نقش ثمربخش دارد.
هم‌چنان به صورت مستقیم از این کانال سه هزار تن سود می‌برند.
در عین حال وزارت زراعت در کنار ساخت کانال غیزان در ولسوالی کرخ، در جریان سال مالی ۱۳۹۹، سیزده شبکه‌ی آبیاری را در ولسوالی‌های انجیل، گذره، کرخ و زنده‌جان از طریق برنامه «SNaPP2» به ارزش مجموعی ۱۵۰ میلیون افغانی تطبیق کرده است.
هم‌چنان دو سیستم آبیاری قطره‌ای در ولسوالی رباط ‌سنگی از طریق پروژه آبیاری مربوط به سازمان خوراکه و زراعت سازمان ملل متحد «FAO» به ارزش ۱.۵ میلیون افغانی اعمار شده است.
باید گفت که اعمار پنج شبکه آبیاری در ولسوالی‌های غوریان، زنده‌جان و کرخ به ارزش ۹۴ میلیون افغانی از طریق برنامه «SNaPP2» و تطبیق پروژه ساختمان دو آبریزه، ۱۰ رشته کاریز و نُه سیستم آبیاری قطره‌ای از طریق پروژه آبیاری سازمان خوراکه و زراعت ملل متحد «FAO» به ارزش مجموعی ۱۱۰ میلیون افغانی، از دیگر کارهای وزارت زراعت در بخش آبیاری در ولایت هرات است که جریان دارد.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS