دیدار رهبری وزارت زراعت با هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران

user-admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ - ۱۰:۳۰
د ایران اسلامي جمهوریت له دولتي پلاوي سره د کرنې وزارت د رهبرۍ لیدنه

مولوی عطاءالله‌ عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری و مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری با هیئت عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به رهبری دکتر سید مجتبی نوروزی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی ایران که به منظور آغاز همکاری ها در بخش زراعت و مالداری میان افغانستان و ایران به کابل آمده اند دیدار کردند.

مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت در این نشست به هیئت ایرانی گفت:" افغانستان دارای امتیازهایی است که بیشتر کشورهای دنیا از این نعمت برخوردار نیست، از این نعمت‌ها استفاده شود و کار صورت گیرد، حالا که هیئت جمهوری اسلامی ایران به کابل سفر نموده ما می‌توانیم به شما خاطر نشان سازیم اقلیم مناسب، زمین فراوان، دریاهای زیاد، نیروی بشری کافی از امتیازهای عمده‌ای  است که شما با استفاده از آن  کار می‌توانید و ما می‌خواهیم که  با توجه به نیازمندی‌ هر دو ملت کار صورت گیرد".
این هیئت با حضور دکتر سید مجتبی نوروزی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی ایران، خانم مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد و کشاورزی ایران، غلام‌رضا قنبری رئیس سازمان جهاد و کشاوزی استان خراسان رضوی،  مهدی جعفری رئیس سازمان جهاد و کشاورزی استاد خراسان جنوبی و محمد مهدی جوان‌مرد قصاب مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان به کابل آمده اند تا در مور آغاز عمل همکاری های دو جانبه در بخش زراعت و مالداری با مسوولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان گفتگو نمایند.
هیئت ایرانی به منظور کار مشترک  در بخش زراعت، مالداری، باغداری، تحقیقات، خاک شناسی و همکاری‌های عملی دو جانبه با سکتور زراعت افغانستان به کابل سفر نموده اند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS