حاصل پیاز در هرات بیش‌تر شده است

content_admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱ - ۱۵:۲۰
حاصل پیاز در هرات بیش‌تر شده است

۱ جدی ۱۳۹۹
ریاست زراعت ولایت هرات می‌گوید که دلایل مختلف، باعث افزایش حاصلات پیاز در این ولایت شده است.
حمیدالله ناصری مدیر عمومی ترویج ریاست زراعت ولایت هرات می‌گوید که علاقه‌مندی دهقانان و هم‌چنان بارش باران‌های کافی باعث شده است تا میزان تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش فوق‌العاده‌ای داشته باشد.
به قول وی، به طور اوسط از هر هکتار کشت‌زار پیاز، امسال ۴۰ تُن پیاز به دست آمده است و با توجه به افزایش در مزارع، میزان حاصلات نیز بسیار بیش‌تر از سال گذشته است.
بر بنیاد آمارهای ریاست احصاییه و معلومات وزارت زراعت، در سال ۱۳۹۸ در هرات یک هزار و ۴۷ هکتار زمین پیاز کشت شده بود و از آن ۳۴ هزار و ۷۳۰ تُن پیاز به دست آمد.
امسال اما ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هرات می‌گوید که افزایش فراوانی در میزان کشت و حاصلات پیاز به دست آمده است.
به قول ریاست زراعت ولایت هرات، بیش‌تر از همه در ولسوالی‌های زنده جان، پشتون‌زرغون، غوریان، کرخ، گذره و انجیل پیاز کاشت و برداشت می‌شود.
به گفته این ریاست، بیش‌ترین پیاز هرات در داخل این ولایت مصرف می‌شود و به پیمانه‌ی بسیار کم، به ولایت‌های همجوار صادر می‌گردد.
همین اکنون بهای هر کیلو پیاز، به گونه‌ی میانگین در بازار هرات ۱۵ افغانی است.
این در حالی است که وزارت زراعت از طریق پروژه مدیریت محصولات زراعتی طی سال جاری ۴۱۹ ذخیره‌گاه پیاز را برای دهقانان پیازکار این ولایت ایجاد کرده است. هدف از ساخت این زیربناها برای دهقانان، این است که آنان از این طریق محصولات‌شان را نگهداری کنند و نگذارند فاسد شود. هم‌چنان در زمان نیاز مشتریان، به بازار با بهای مناسب عرضه کنند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS