جلسه هشتم «کمیته‌ی هم‌آهنگی موافقت‌نامه‌ی ترانزیت و تجارت افغانستان-پاکستان» در اسلام‌آباد برگزار شد

mail-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۹ - ۱۴:۳۷
جلسه هشتم «کمیته‌ی هم‌آهنگی موافقت‌نامه‌ی ترانزیت و تجارت افغانستان-پاکستان» در اسلام‌آباد برگزار شد

۹ جدی ۱۳۹۹
به سلسله نشست‌های کمیته‌ی هم‌آهنگی موافقت‌نامه‌ی ترانزیت و تجارت افغانستان- پاکستان، روز دوشنبه هشتم جدی ۱۳۹۹ هشتمین جلسه تخنیکی «اپتیکا» با میزبانی وزارت تجارت و مشاوریت ارشد اقتصادی نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان با اشتراک هیأت افغانستان، برگزار گردید.
نشست توسط وزیر صنعت و تجارت افغانستان و مشاور ارشد اقتصادی نخست وزیر پاکستان آغاز شد. متعاقباً هیأت‌های هر دو کشور بحث‌های تخنیکی را آغاز داشتند که رهبری هیأت را از جانب افغانستان حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت آبیاری و مالداری، به دوش داشت. آقای غفوری درباره جزییات تفاهم‌نامه «اپتا» صحبت کرد. پس از آن، روی این تفاهم‌نامه که در سال ۲۰۱۰ بین دو کشور امضا شده بود و قرار است در فبروری ۲۰۲۱ پایان یابد، بحث همه‌جانبه آغاز گردید.
حشمت‌الله غفوری، که رهبری هیأت افغانستان را به عهده دارد، در سخنان افتتاحی‌اش روی اهمیت این سند بحث کرد و یادآور شد که با در نظر داشت تجارب و مشکلاتی را که در جریان تفاهم‌نامه «اپتا» (تفاهم‌نامه تجارت ترانزیت افغانستان-پاکستان) طی ده سال گذشته حس کردیم، محتویات تفاهم‌نامه جدید «اپتا» را با تفاهم هم بعد از بحث‌های همه‌جانبه آماده می‌کنیم تا مشکلات سکتور خصوصی هر دو کشور در آن مرفوع گردیده باشد.
مطابق اجندا، جلسه‌های «اپتیکا» تا دو روز دیگر ادامه می‌یابد و قرار است هیأتی از هر دو جانب در ختم مجالس روی محتویات سند آینده «اپتا»، چگونه‌گی تدویر نشست نهم «اپتیکا» و پروتوکل‌های و موافقت‌نامه‌های جانبی به نتیجه مطلوب برسند.
قابل تذکر است که در ترکیب هیأت از جانب افغانستان بر علاوه وزارت صنعت و تجارت، نماینده‌گان با صلاحیت وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، وزارت مالیه، وزارت خارجه، اداره خط آهن، اداره حرکت، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری و وزارت ترانسپورت جمهوری اسلامی افغانستان اشتراک کرده‌اند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری وزارت زراعت با سفیر افغانستان در امارات متحده عرب

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت در دفتر کارش با مولوی بدرالدین‌ حقانی سفیر افغانستان در امارات متحده عرب دیدار نمود.
در این دیدار روی فرصت‌های سرمایه‌های در بخش. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

مسوولان موسسه پاملرنه پلان  پروژهای زراعتی‌شان را در ولایت بلخ با وزارت زراعت شریک کردند

مسوولان پروژه پاملرنه پلان اضافه از ۱۰ پروژه را که قرار است در ولایت بلخ تطبیق شود به مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری توضیح دادند.
این پروژه‌ها. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۹:۵۸
Background image

از جریان احداث چکدم  در ولسوالی قرغان ولایت فاریاب نظارت شد 

از پروژه آبیاری اعمار چکدم ولسوالی قرغان که بودجه  آن از طرف وزارت زراعت آبیاری و مالداری تمویل می گردد توسط هیت منتخب مقام ولایت فاریاب نظارت به عمل آمد.
این هیئت متشکل از نمایندگان. . .

BACK TO NEWS