تلاش‌ها برای تقویت سکتور مالداری در کنر

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۹/۱۰ - ۱۵:۱۲
تلاش‌ها برای تقویت سکتور مالداری در کنر


۱۰ قوس ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کنر، تلاش‌های پی‌گیری را به منظور توسعه و تقویت سکتور مالداری در این ولایت، عملی کرده است که در نتیجه، وضعیت مالداری در این ولایت روز به روز در حال بهبود است.
ریاست زراعت کنر می‌گوید که به منظور رشد ظرفیت و توانایی مالداران، برای آنان در بخش‌های گوناگون برنامه‌های آموزشی راه‌اندازی شده است. القاح مصنوعی در استیشن‌ها، راه‌اندازی کمپین تزریق واکسین‌های طاعون، بروسلوز، بیماری نشخوارکننده‌گان کوچک و دیگر بیماری‌ها، دواپاشی مکان‌های نگهداری حیوانات، کنترل محصولات و دواهای حیوانی، از بین بردن دواها و محصولات تاریخ‌گذشته‌ی حیوانی، تشخیص بیماری‌های گوناگون حیوانی در لابراتوار ولایت، سرویلانس و نظارت، از کارهای عمده در راه رشد مالداری و بهبود وضعیت اقتصادی مالداران در ولایت کنر است.
در کنار این موارد، با راه‌نمایی‌ها و هم‌آهنگی ریاست زراعت ولایت کنر، شماری از پروژه‌ها توسط مؤسسه‌های همکار در ولایت کنر در بخش مالداری تطبیق شده است که ساخت ۲۰ فارم ماهی‌پروری یک جریبی، ساخت یک فارم تکثیر ماهی، توزیع وسایل زنبورداری، ساخت مرکزهای پروسس لبنیات و توزیع وسایل به مالداران، ساخت انجمن مرغداری، تقویت صنعت مرغداری، توزیع ۶۲۹ متریک تن خوراکه‌ی حیوانی و حمایت از سکتور خصوصی را شامل می‌شود که به منظور توسعه‌ی مالداری در کنر تطبیق شده است.
با عملی‌سازی برنامه‌های یادشده، مالداری در ولایت کنر مصون شده، میزان بیماری‌های حیوانی کاهش یافته و تولیدات حیوانی، شامل گوشت و شیر افزایش یافته است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS