به ۶۶ انجمن جنگل‌داری در کنر جواز توزیع شد

content_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۹/۱۸ - ۱۶:۳۷
به ۶۶ انجمن جنگل‌داری در کنر جواز توزیع شد

۱۸ قوس ۱۳۹۹
وزارت زراعت آبیاری و مالداری به منظور حفاظت، احیای مجدد و انکشاف جنگل‌ها، شماری از انجمن‌های جنگل‌داری را در ولایت کنر ایجاد کرده بود که امروز رسما جواز دریافت کردند.
محمدرفیع قاضی‌زاده رییس عمومی منابع طبیعی وزارت زراعت در سفرش به ولایت کنر به ۶۶ انجمن جنگل‌داری جواز رسمی فعالیت جنگل‌داری را توزیع کرد.
رییس منابع طبیعی وزارت زراعت می‌گوید که ایجاد انجمن‌های جنگل‌داری نظر به قانون تنظیم جنگل‌ها، در راستای حفاظت، احیای مجدد ، انکشاف، و داشتن محیط خوب با اقتصاد مرفه به ساکنین مناطق جنگلی کمک خواهد کرد و فعالیت رسمی انجمن‌های جنگل‌داری مشکلات و جنجال‌های قومی را پایان خواهد داد و نیز از قطع جنگل‌ها جلوگیری خواهد کرد.
آقای قاضی می‌گوید که استفاده از منابع طبیعی به صورت قانونی آن حق هر شهروند کشور است اما باید به صورت رسمی و مدیریتی صورت بگیرد تا باعث از بین رفتن این منابع نشود.
با این حال گل‌محمد بیدار معاون و سرپرست ولایت کنر می‌گوید که قبل از جنگ‌های ۴۰ ساله، ۱۶ درصد کل جنگل‌های کشور را جنگل‌های ولایت کنر تشکل می‌داد که در جریان این جنگ‌ها قسمت زیادشان از بین رفت و در چند سال اخیر فعالیت‌های وزارت زراعت در بخش حفاظت، احیا و انکشاف جنگل‌ها در این ولایت مؤثر واقع شده است.
آقای بیدار می‌گوید که یگانه راه حل جهت حفاظت و انکشاف جنگل‌ها، ایجاد انجمن‌ها است و اگر این انجمن‌ها در یک رقابت سالم در این بخش کار کنند، ما در آینده شاهد پیش‌رفت در ساحات جنگلی این ولایت خواهیم بود که باعث تغییر مثبت آب و هوا و تغییر در اقتصاد مردم نیز خواهد شد.
معاون والی کنر می‌پذیرد که قطع جنگل‌ها و قاچاق آن هنوز هم در بعضی مناطق کنر صورت می‌گیرد و آنان به همکاری پولیس این ولایت، تلاش دارند جلو قاچاق آن را بگیرند.
ایجاد انجمن‌های جنگل‌داری هم‌چنان در قسمت جلوگیری از قطع جنگل‌ها و قاچاق آن کمک خواهد کرد.
با این حال شماری از باشنده‌گان ولایت کنر از فعالیت‌های بخش منابع طبیعی وزارت زراعت در این ولایت ابراز خرسندی می‌کنند و می‌گویند که آنان در بخش حفاظت و احیای جنگل‌ها با دولت همکار خواهند بود.
هدف از ایجاد انجمن‌های جنگل‌داری از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در ولایاتی که جنگل‌های طبیعی دارند، نظر به قانون حفاظت از جنگل‌ها، احیا، انکشاف و حفاظت جنگلات و هم‌چنان داشتن آب و هوای مناسب برای زنده‌گی مرفه و بالا رفتن اقتصاد باشنده‌گان مناطق جنگلی است.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۶:۱۷
Background image

ورکشاپ پلان‌گذاری نباتات تابستانی زون مرکزی دایر گردید

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست عمومی تحقیقات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به‌ همکاری دفتر سازمان خوراک و غذا سازمان ملل، ورکشاپ پلانگذاری نباتات تابستانی زون مرکزی را برگزار نمود.
مولوی صدراعظم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۳۹
Background image

تاکید معین مالی و اداری بر فعال سازی فابریکه لبینات ریشخور

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخوند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از فابریکه پروسس لبنیات واقع در ساحه ریشخور ولایت کابل بازدید و تاکید بر فعال سازی آن کرد.
م. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۴۶
Background image

نظارت از جریان کار اعمار چکدم  در قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار ولایت فاریاب

کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب از جریان پیشرفت کار پروژه آبیاری اعمار چکدم قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار با حضور نماینده‌گان مقام ولایت، ریاست‌های شهرسازی و اقتصاد. . .

BACK TO NEWS