به ۲۱ باغدار پیش‌تاز در غزنی تراکتورهای کوچک توزیع شد

mail-admin
شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۶:۱۳
به ۲۱ باغدار پیش‌تاز در غزنی تراکتورهای کوچک توزیع شد

۱۳ جدی ۱۳۹۹
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، به ۲۱ تن از باغداران آلوبخارا در ولایت غزنی، تراکتورهای کوچک و بسته‌های باغداری توزیع کرد.
این کمک‌ها به صورت رایگان از طریق پروژه‌ی ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت توزیع شده است.
عبدالولی کوچی رییس زراعت غزنی، می‌گوید ۲۱ عراده تراکتور همراه ملحقات آن به همراه یک بسته دیگر باغداری که شامل کراچی، زینه، بیل، قیچی، اره و دیگر وسایل زراعتی می‌شود، به هزینه ۱۲۵ هزار افغانی از بودجه انکشافی وزارت زراعت برای هر دهقان توزیع شده است.
وى گفت هزینه کلی این تراکتورها دو میلیون و ۶۲۵هزار افغانی شده و این تراکتورها وزن کم دارند و باغداران از آن می‌توانند در زمینه‌های مختلف استفاده کنند.
از این تراکتور در هموارسازى زمین، تخم‌پاشى، آب‌پاشى، جمع‌آوری حاصلات زراعتی استفاده می‌شود.
باغداران با دریافت این کمک‌ها، از حمایت وزارت زراعت قدردانی می‌کنند و می‌گویند که توزیع این تراکتورها به افزایش حاصلات‌شان کمک خواهد کرد.
در همین حال، هوسی اندر معاون امور اجتماعی مقام ولایت غزنی، می‌گوید که آلو بخارا یکی از محصولات باغداری است که در ولایت غزنی نتایج خوبی داشته و زمینه‌ی کار را برای شماری زیادی از باشنده‌گان این ولایت به ویژه برای زنان فراهم کرده است.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲ - ۱۴:۵۲
Background image

توزیع وسایل جمع‌آوری و پروسس لبنیات  برای مالداران در ولسوالی سالنگ ولایت پروان

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت پروان ۲۳ قلم اجناس و لوازم جمع‌آوری  و پروسس لبنیات را در همکاری موسسه پاملرنه برای اعضای اتحادیه لبنیات سالنگ توزیع نمودند.
این وسایل در حضور داشت. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲ - ۱۴:۵۰
Background image

نظارت از جریان فعالیت چندین فارم گاوداری در ولایت فراه 

پرسونل مدیریت ترویج مالداری آمر خدمات مالداری و صحت حیوانی ولایت فراه مطابق پلان ماهوار خویش از جریان فعالیت چندین فارم‌های گاوداری در شهر فراه نظارت نمودند.
کارمندان اداره زراعت ضمن. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲ - ۱۴:۴۷
Background image

بیش از ۲۰۰ قلم دوای تاریخ گذشته و بی‌کیفیت حیوانی در ولایت جوزجان حریق  گردید

مسوولان آمریت خدمات مالداری و صحت حیوانی رياست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت جوزجان ۲۲۳ قلم داروی تاریخ گذشته و بی‌کیفیت حیوانی را با حضور داشت هئیت مؤظف جمع‌آوری و به آتش کشیدند.
داکتر. . .

BACK TO NEWS