برگزاری کارگاه‌ آگاهی‌دهی در باره سند چارچوب صلح و انکشاف در وزارت زراعت

content_admin
پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۹ - ۱۳:۴۴
برگزاری کارگاه‌ آگاهی‌دهی در باره سند چارچوب صلح و انکشاف در وزارت زراعت

۹دلو ۱۳۹۹
جلسه‌ آگاهی‌دهی و نظرخواهی پیرامون دومین سند چارچوب صلح و انکشاف، با حضور روسا، متخصصان و تعدادی از کارمندان سکتور زراعت، در مقر این وزارت برگزار شد.
این کارگاه آگاهی‌دهی و نظرخواهی که توسط شکیب شریفی رییس عمومی پلان و پالیسی وزارت زراعت رهبری می‌شد، آقای شریف گفت «اگر برنامه را از چتر کلان آغاز بکنیم، تعهداتی که به جامعه جهانی داریم، باید به استراتیژی‌هایی بین‌المللی پای‌بند باشیم و متعهد باشیم. کارگاه امروزی جوانب مختلف را در بر می‌گیرد، یک بخشِ آن ارتباط دارد به زراعت سبز که روی آن بحث می‌کنیم، در این سند روی سه موضوع تاکید شده که عبارت از صلح‌سازی، نظام‌سازی و بازارسازی است. از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۵ چطور می‌توانیم در این بخش‌ها کار کنیم و رابطه زراعت با این موارد چیست؟ این سند فعالیت‌ها را هدفمند و متمرکز پیشبینی کرده، کارهای ما هم باید در همین موارد تمرکز یابد.»
آقای شریفی افزود که هفته بعدی روی جزییات این سند بحث می‌شود و این‌که چه کارهایی مربوط به وزارت زراعت می‌شود.
هم‌چنین اسماعیل حسن‌زاده رییس پالیسی وزارت زراعت، با ارایه‌ی پریزنتیشنی گفت‌«این سند برای خود کفا‌سازی، حفظ جمهوریت، آتش‌بس، آمدن صلح، رفاه مردم، کاهش فقر، مبارزه با کرونا، پایان جنگ، رهایی از وابستگی‌های بیرونی، بلند بردن اقتصاد مردم، و انکشاف بحث‌های اساسی‌ دارد و دیدگاه حکومت در آن ارایه شده، نقش ما در آن اساسی است. چون بسیاری از مشکلات جامعه ما به زراعت ارتباط دارد.»
در کارگاه آگاهی‌دهی شرکت‌کنندگان نیز نظریات خود را ارایه کردند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری وزارت زراعت با سفیر افغانستان در امارات متحده عرب

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت در دفتر کارش با مولوی بدرالدین‌ حقانی سفیر افغانستان در امارات متحده عرب دیدار نمود.
در این دیدار روی فرصت‌های سرمایه‌های در بخش. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

مسوولان موسسه پاملرنه پلان  پروژهای زراعتی‌شان را در ولایت بلخ با وزارت زراعت شریک کردند

مسوولان پروژه پاملرنه پلان اضافه از ۱۰ پروژه را که قرار است در ولایت بلخ تطبیق شود به مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری توضیح دادند.
این پروژه‌ها. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۹:۵۸
Background image

از جریان احداث چکدم  در ولسوالی قرغان ولایت فاریاب نظارت شد 

از پروژه آبیاری اعمار چکدم ولسوالی قرغان که بودجه  آن از طرف وزارت زراعت آبیاری و مالداری تمویل می گردد توسط هیت منتخب مقام ولایت فاریاب نظارت به عمل آمد.
این هیئت متشکل از نمایندگان. . .

BACK TO NEWS