بررسی وضیعت شرکت‌های پروسس شالی در کندز

mail-admin
دوشنبه ۱۴۰۰/۷/۱۹ - ۱۱:۱۹
بررسی وضیعت شرکت‌های پروسس شالی در کندز


رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کندز مولوی امان الله حسن به‌منظور بررسی وضعیت شرکت‌های پروسس شالی در کندز از شرکت پروسس برنج رغون انصاف در ولایت کندز بازدید کرد.
 در این دیدار مسول شرکت  پروسس برنج رغون انصاف در مورد فعالیت‌های این شرکت سخن زده گفت "شرکت پروسس شالی در سال ۱۳۹۹ تاسیس  و به  فعالیت‌اش را آغاز نموده است که در ولایت کندز یکی از معیاری ترین شرکت پروسس شالی بوده که دارای دو ذخیره گاه بزرگ می‌باشد و در یک شبانه روز ظرفیت پروسس در حدود ۱۰۰ الی ۱۲۰ متریک تن شالی  را دارا می‌باشد." 
شرکت مذکور داری  تجهیزات همچون پاک کننده شالی، تر کننده ، تف و بخار دهنده، آسیاب کن در چندین مرحله و همچنان با داشتن دو دستگاه پیشرفته از نظر درجه بندی دانه های شکسته، دانه های رنگ پریده و دانه های دارای لکه های سیاه می‌باشد. 
مولوی امان الله حسن ریس زراعت آبیاری و مالداری ولایت کندز از برنامه های تطبیق شده وزارت زراعت در سطح ولایت کندز و پروژه های که در آینده تطبیق می‌گردد یاد کرده گفت "کندز از جمله ولایات‌های تولید کننده بزرگ برنج در سطح کشور است و اداره زراعت در سال‌های گذشته و سال جاری انواع تجارب تحقیقاتی شالی در فارم تحقیقاتی چهاردره  را توسط متخصصین مسلکی انجام داده و همه ساله جریان دارد که نتیجه آن قناعت بخش می‌باشد". 
آقای حسن افزود" در سال جاری از طریق اداره زراعت و موسسات همکار بیشتر از ۴۵۰ قطعات نمایشی شالی در سطح ولایت کندز تطبیق گردیده  که دهاقین عزیز از روش قطار با کمترین مصرف بیشترین حاصل را بدست آورده است".
همچنین رییس زراعت کندز از تطبیق پروژه های بیشتر در آینده‌های نزدیک برای دهاقین مژده داده وعده هر نوع همکاری را مطابق پالیسی وزارت زراعت آبیاری و مالداری برای دهاقین سپرد.
 این در حالی است که بر اساس آمار ریاست زراعت کندز سال گذشته در ولایت کندز ۴۶ هزار و ۸۱۱ هکتار زمین تحت کشت شالی بود که از آن  ۱۴۰ هزار و ۳۶۱ متریک‌تن برنج بدست آمده بود و در سال جاری نیز ساحات تحت کشت و تولید  از حدود۱۰ الی ۱۵ فیصد افزایش پیشبینی گردیده است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS