افتتاح برنامه محو پرازیت‌های داخلی و نظارت از جریان توزیع مواد خوراکه حیوانی در ولایت تخار

mail-admin
دوشنبه ۱۴۰۲/۹/۲۰ - ۱۴:۵۷
افتتاح برنامه محو پرازیت‌های داخلی و نظارت از جریان توزیع مواد خوراکه حیوانی در ولایت تخار

۲۰ قوس ۱۴۰۲ ه‍.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت تخار با حضور سرپرست ریاست زراعت، نماینده ریاست اقتصاد و مسئولان کمیته هالند برنامه کمپاین دیوارمنگ (محو پارازیت های داخلی) را در حیوانات بز، گوسفند و گاو افتتاح نمود.
این فعالیت با توزیع  ۸۰۰ لیتر شربت ضد پرازیت‌های داخلی برای ۱۵ نفر مسئول کلینیک‌های حیوانی شهر تالقان و ده  ولسوالی تخار آغاز گردید. 
قرار است در این برنامه ۸۰۰۰۰ راس مواشی تحت برنامه دیورمینگ قرارگیرد.
 براساس خبر دیگر از تخار. از جریان توزیع۴۲۲۸ متریک تن موادخوراکه حیوانی غنی شده و مقدار۶.۴ تن تخم علوفه رشقه از سوی کارمندان اداره زراعت نظارت به عمل آمد. این مواد در ولسوالی‌های خواجه غار، دشت قلعه و چاه آب در حال تطبیق است و از جریان توزیع در همین ولسوالی‌ها نظارت شد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۱۰:۳۶
Background image

تلاش‌های وزیر زراعت جهت خدمت رسانی به دهقانان و مالدارن کشور 

۴ میزان ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری به منظور حل مشکلات دهقانان، مالدارن و سایر شهروندان کشور با دها تن از باشندگان ولایت‌های مختلف کشور دیدار کرده و. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۷/۳ - ۱۴:۵۰
Background image

تفتیش از مزارع تخم‌های اصلاح شده در ولایت بلخ 

۳ میزان ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ از مزارع نباتات تابستانی چون سویابین، رومی، جواری، ماش، پخته، لوبیا و شالی که شامل ورایتی های مختلف نباتات می شد تفتیش. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۷/۳ - ۱۳:۵۰
Background image

توزیع پیاز زعفران به شماری از دهقان ولسوالی چمتال ولایت بلخ

۳ میزان ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ به همکاری موسسه دست به دست در آن ولایت به شماری از دهقان زعفران کار ولسوالی چمتال آن ولایت پیاز زعفران توزیع کرد.
موسسه دست به. . .

BACK TO NEWS