ادامه‌ی کنفرانس رشد زراعت: درمیان‌گذاری دیدگاه‌ها روی تولید بهتر

content_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۹/۵ - ۱۵:۲۵
 ادامه‌ی کنفرانس رشد زراعت: درمیان‌گذاری دیدگاه‌ها روی تولید بهتر

۵ قوس ۱۳۹۸
پیش از چاشت امروز، کنفرانس روی موضوعات تولید باکیفیت آرد، شکر، برنج، روغن، محصولات گوشتی مرغ، ماهی و تخم مرغ، فراورده‌های لبنی و وادرات بیرونی متمرکز بود.
نماینده‌گان هر یک از فراورده‌های یاد شده طرح‌ها، نظریات، دست‌آوردها، مشکلات و پیشنهادهای‌شان را در حضور حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی و محبوب‌الله ننگ سرپرست معینیت زراعت و مالداری وزارت زراعت مطرح ساختند.
سرپرست معینیت راعت و مالداری وزارت زراعت به حاضرین گفت: «از نظریات همه‌جانبه شما تشکری می‌کنیم، ما در این قسمت کمیته‌هایی را ایجاد کردیم تا بتوانیم در همکاری با سکتور خصوصی و وزارت‌های دیگر شما را یاری رسانیم و در این قسمت در حمایت از شما قرارداریم.»
خواست‌ اشتراک‌کننده‌گان در قسمت تهیه وسایل ماشینری زراعتی، آشنایی با تکنولوژی‌های زراعتی معاصر، تهیه کودکیمایی باکیفیت، تخم با کیفیت، ایجاد سهولت‌ها در بخش صادرات و فروش، ظرفیت‌سازی و تحقیق روی تخم‌های اصلاح‌شده بود تا محصولات بهتر از لحاظ کمیت و کیفیت تهیه کنند.
هم‌چنان استادان دانشکده‌های زراعت نظریات‌شات را برای باغداران، زارعان و تولیدکننده‌گان شیر، و دیگر بخش‌ها شریک ساختند تا در استراتیژی انکشاف زراعت گنجانیده شود.
بعد از چاشت این کنفرانس، برای بحث روی چگونه‌گی تقویت صادرات انجیر، کشته، جلغوزه، مغز پسته، بادام، بادرنگ، رومی، خربزه، تربز، پیاز و زعفران اختصاص یافته‌است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS