آغاز کار ساخت دو کانال آبیاری در سمنگان: شش هزار و ۸۰۰ جریب زمین آبیاری می‌شود

content_admin
شنبه ۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۳:۴۲
آغاز کار ساخت دو کانال آبیاری در سمنگان: شش هزار و ۸۰۰ جریب زمین آبیاری می‌شود

۱۲ دلو ۱۳۹۸
کار ساخت دو کانال آبیاری در قریه‌های جوی ژوندون و چوغی، واقع در مربوطات ایبک، مرکز ولایت سمنگان آغاز شد.
محمدرحمن ارغندیوال رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت سمنگان می‌گوید که با ساخت این کانال‌ها، مشکل کمبود آب بیش از شش‌هزار و ۸۰۰ جریب زمین زراعتی مربوط به ۷۰۰ دهقان و باغدار در قریه‌های جوی ژوندون و چوغی حل می‌شود.
آقای ارغندیوال گفت که با ساخت این دو کانال بیش‌تر از ۵۰ درصد از ضایعات آب جلوگیری می‌شود. او گفت که با ساخت این کانال‌ها، اضافه‌تر از یک‌هزار و ۲۰۰ دهقان، به خاطر مدیریت بهتر آب از روش آبیاری قطره‌ای در کشت و زراعت‌شان استفاده خواهند کرد که در نهایت سبب خواهد شد که حاصلات‌شان افزایش یابد و آب کم‌تری مصرف کنند.
هزینه ساخت این کانال‌ها را اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا «USAID» پرداخت می‌کند و کار ساخت آن‌ها در یک‌سال آینده تکمیل می‌شود.
این کانال‌ها با طول مجموعی ۳.۷ کیلومتر و به صورت معیاری ساخته خواهد شد که در تقسیم عادلانه و جلوگیری از ضایعات آب زراعتی، کمک فراوان خواهد کرد.
در جریان تطبیق این دو پروژه، ۷۱ دروازه‌ی آهنی در مسیر کانال‌ها نیز نصب می‌شود و هشت پلچک و ۱۶۰ متر دیوار محافظت کانال‌های آب زراعتی از سیلاب نیز اعمار می‌گردد.
هم‌چنان با آغاز کار ساخت این دو پروژه‌ی زیربنایی زراعتی، زمینه‌ی کار برای ۲۰۰ کارگر برای شش ماه فراهم می‌شود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS