کار پرورش نهال‌های میوه‌ای و زینتی در هلمند آغاز شد

content_admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۹/۲۴ - ۱۳:۱۳
کار پرورش نهال‌های میوه‌ای و زینتی در هلمند آغاز شد

۲۴ قوس ۱۳۹۹
کار پرستاری و پرورش نهال‌های میوه‌ای و زینتی در ۲۰ جریب زمین در مربوطات قوریه‌ی انار باغ ولایت هلمند، از سوی ریاست زراعت، آبیاری و مالداری آن ولایت آغاز شد.
زلمی الکو رییس زراعت، آبیاری و مالداری هلمند می‌گوید که در این دوره از پرستاری (نرسری) نهال‌ها، نسل‌های درختان گوناگون میوه‌دار و بی‌میوه پرورش داده می‌شود تا در آینده به زمین‌داران و باغداران این ولایت داده شود.
به گفته‌ی آقای الکو، ریاست زراعت ولایت هلمند در این اواخر روی چگونه‌گی درختان گوناگون میوه‌دار و زینتی تحقیق کرده است که در کنار دریافت نتایج خوب، حالا می‌کوشد که درختان یادشده را در دوره‌های پرستاری (نرسری) بیش‌تر بپرورد و به دست‌رس زمین‌داران و باغداران هلمندی قرار بدهد.
زلمی الکو می‌گوید که ریاست وی، می‌خواهد با تکثیر و ترویج درختانی که با خاک و هوای ولایت هلمند مطابقت دارند و دارای انواع جدید و میوه‌های ارزش‌مند اند؛ زمینه‌های بهتر کاری را برای دهقانان و باغداران فراهم کند تا میزان درآمد دهقانان و باغداران بیش‌تر شود.
باید گفت که امسال از سوی ریاست زراعت هلمند نزدیک به ۱۰۰ هزار نهال و از جانب سکتور خصوصی در این ولایت حدود یک میلیون نهال میوه‌ای و زینتی آماده‌ی توزیع شده است.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS