معرفی نباتات جدید و ساخت ۲۶ مزرعه نمایشی نباتات تیلی در بادغیس

mail-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۳:۲۷
معرفی نباتات جدید و ساخت ۲۶ مزرعه نمایشی نباتات تیلی در بادغیس

۱۲ حوت ۱۳۹۹
ریاست زراعت، ‌آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، به منظور توسعه کشت و افزایش تولید نباتات تیلی در این ولایت، ۲۶ مزرعه‌ی نمایشی نباتات تیلی می‌سازد. این مزرعه‌های نمایشی که شامل گیاهان زغر، ممپلی، آفتاب‌پرست و کنجد می‌شود، هر کدام به مساحت نیم جریب در زمین‌های آبی ساخته می‌شود.
هدف از ساخت این مزرعه‌های نمایشی ترویج نباتات صنعتی و هم‌چنان معرفی نباتات جدید، از قبیل زغر و ممپلی است که تا کنون دهقانان با کشت و تولید آن آشنایی نداشته‌اند.
با ساخت این مزرعه‌های نمایشی، به جز از دهقانان مستفیدشونده، دیگر دهقانان نیز چگونه‌گی کشت و پرورش آن‌ها را یاد خواهند گرفت.
این مزرعه‌ها در حالی ساخته می‌شود که قبلاً ۹۵ دهقان علاقه‌مند در زمینه‌های کاشت و برداشت نباتات تیلی در برنامه‌های آموزشی، از جانب ریاست زراعت مهارت‌های نو در این بخش یاد گرفته‌اند.
کشت نباتات تیلی در بادغیس سابقه طولانی دارد و روغنی که از این نباتات تولید می‌شد، به شکل سنتی پروسس می‌شد.
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری بادغیس در نظر دارد با راه‌اندازی و تطبیق برنامه‌های منظم ترویجی و تشویقی، صنعت تولید و پروسس این نباتات با ارزش را در این ولایت تقویت کند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS