ریاست زراعت هلمند: سال آینده کم‌وبیش یک میلیون نهال آماده‌ی توزیع می‌شود

user-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۴:۲۱
د هلمند د کرنې ریاست: راتلونکی کال څه باندې یومیلیون مېوه لرونکي او بې مېوې نیالګي وېش ته چمتو کیږي

۱۶ جدی ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری هلمند می‌گوید، به خاطر توسعه‌ی باغداری و حمایت از باغداران، همین حالا در قوریه‌های این ولایت، روی آماده‌سازی بیش از میلیون نهال میوه‌دار و بی‌میوه کار جریان دارد و قرار است که در سال آینده، برای توزیع آماده و در اختیار باغداران و زمین‌داران قرار داده شود.
زلمی الکو، رییس زراعت ولایت هلمند می‌گوید که در این قوریه‌ها ۲۰۰ هزار قلمه‌ی گل گلاب، ۲۰۰ هزار قلمه‌ی زیتون، ۲۰۰ هزار قلمه‌ی انگور، ۲۰۰ هزار قلمه‌ی انار، ۵۰ قلمه‌ی انجیر، پرورش می‌یابند و هم‌چنان ۱۰ کیلو تخم سرو، ۱۰ کیلو تخم مورفان، ۲۰ کیلو تخم ناجو آماده می‌شود و نیز در ۲۰ جریب زمین کشت نهالک‌های میوه‌ای به سرعت جریان دارد تا در آینده باغداران و زمین‌داران این ولایت آن را در اختیار داشته باشند.
به گفته‌ی آقای الکو، ریاست زراعت هلمند در این اواخر روی انواع درختان میوه‌دار و زینتی تحقیق کرده است که با دریافت نتایج خوب، حالا تلاش می‌کند که در قوریه‌ها و نرسری‌ها این درختان را بیش‌تر پرورش بدهد و در اختیار باغداران و زمین‌داران هلمندی قرار بدهد.
زلمی الکو می‌گوید که اداره‌ی او برنامه دارد تا با افزایش پرورش و ترویج نهال‌های ارزشمند و جدیدی که با خاک و هوای هلمند تطابق دارند، فرصت‌های کاری بیش‌تر را برای باغداران و زمین‌داران و سایر باشنده‌گان هلمند فراهم کند و از این طریق درآمد آنان را افزایش دهد.

 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS