چهار پروژه آبیاری سولری در حومه شهر فیضآباد بدخشان به بهرهبرداری سپرده شد
۷ سرطان ۱۴۰۵ هـ.ش
چهار پروژه آبیاری مبتنی بر سیستم سولری با هدف بهبود مدیریت منابع آب، افزایش تولیدات زراعتی و توسعه آبیاری پایدار، در مناطق حومه شهر فیضآباد ولایت بدخشان تکمیل و به بهرهبرداری سپرده شد.
این پروژهها از سوی مؤسسه میشن ایست با همکاری و هماهنگی آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان تطبیق شده است. در این سیستم، آب با استفاده از انرژی آفتابی از دریا به ذخیرهگاههای آبی انتقال یافته و زمینه آبیاری منظم و پایدار زمینهای زراعتی را فراهم میسازد.
مسئولان میگویند با بهرهبرداری از این پروژهها، سطح زمینهای زیر کشت افزایش یافته، تولیدات زراعتی بهبود خواهد یافت و زمینه ارتقای معیشت و افزایش عواید خانوادههای دهقانی فراهم میشود.
به نمایندگی از ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان، عبداللطیف لودین، متخصص زراعت، کیکاوس تکساری، مدیر عمومی پلان، هماهنگی برنامهها و انکشاف سکتور خصوصی، و انجینر عبدالله از آمریت منابع طبیعی، در مراسم تسلیمدهی این پروژهها حضور داشتند. روند تسلیمدهی با حضور مسئول بخش انجینری مؤسسه میشن ایست انجام شد.
اشتراککنندگان این برنامه ضمن قدردانی از همکاریهای انجامشده در تطبیق موفقانه پروژهها، بر استفاده درست، حفظ و مراقبت از تأسیسات آبیاری تأکید کرده و از باشندگان محل خواستند در نگهداری و استفاده مؤثر از این سیستمها همکاری لازم داشته باشند.
باشندگان و متنفذین محل نیز از اجرای این پروژهها استقبال کرده، از همکاری ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان و مؤسسه همکار ابراز سپاس نموده و خواستار ادامه برنامههای مشابه در زمینه توسعه تکنالوژیهای نوین آبیاری و رشد بخش زراعت شدند.
