امسال ۳۹ قطعه نمایشی زعفران در دایکندی احداث می‌شود

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۳/۷ - ۹:۱۷
امسال ۳۹ قطعه نمایشی زعفران در دایکندی احداث می‌شود
 
۷جوزای ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت دایکندی، قراردادی را به منظور تهیه ۱۹.۶ متریک تُن پیاز زعفران و ۳۹ بسته زراعتی، برای احداث ۳۹ قطعه نمایشی زعفران در این ولایت، با شرکت زراعتی «گل بادام» به ارزش سه میلیون و ۸۳۹هزار و ۸۳۰ افغانی امضا کرده است.
این ریاست می‌گوید که طی سال جاری ۳۹ قطعه نمایشی زعفران در ساحات مربوط به مرکز ولایت و ولسوالی‌های کیتی، شهرستان، میرامور و پاتو احداث می‌کند. به گفته‌ی این ریاست، در این مناطق کشت زعفران قبلاً نتیجه مطلوب داشته است.
سیدعبدالواحد فیروزی رییس زراعت دایکندی، می‌گوید که براساس این قرارداد، شرکت «گل بادام» مسوولیت دارد تا در وقت تعیین شده پیاز زعفران و بسته‌های زراعتی مربوط به کشت زعفران را به ولسوالی‌های متذکره تهیه کند.
ریاست زراعت دایکندی گفته است در زمین‌هایی که قطعات نمایشی زعفران احداث می‌شود، دارای شرایط خاص است و این زمین‌ها قبلاً توسط مدیران خدمات زراعتی سروی شده است.
قسمت زیادی از پیاز مورد نیاز برای کشت زعفران در دایکندی، از ولایت هرات تهیه می‌شد، اما آن‌طوری که ریاست زراعت دایکندی می‌گوید، این ولایت تا دو سال دیگر در این زمینه خودکفا خواهد شد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS